Leírás
Tanulmányunk célkitűzése a takarmány termékpálya elemzése volt. Ez igen nehéz és összetett feladat, mivel komplex megközelítésmódot, vizsgálatot igényel, kezdve a szántóföldi növénytermelésen, gyepgazdálkodáson keresztül a zöld- és abraktakarmányok, ipari takarmánykeverékek, import fehérjetakarmányok felhasználásáig, a takarmányhasznosulás kérdéséig. A piacot vizsgálva pedig egyre nagyobb hangsúlyt kap az üzemen belüli és üzemen kívüli logisztika, mint a költségcsökkentés, a versenyképesség fokozásának eszköze. A világ takarmányiparában, illetve az EU-ban meglévő tendenciákat is egyre nagyobb mértékben kell figyelembe venni. Gondolunk itt a piaci igények figyelembe vételére, ami a fogyasztó (tanulmányunkban természetesen a végtermékek, azaz az állati termékek fogyasztóira gondolunk) bizalmának megnyerését, illetve visszanyerését jelenti. Ez az állati termékek előállításában a nyomonkövethetőséget jelenti, egész a szántóföldig, vagy a takarmánykeverő üzemig visszamenőleg. Ez annál is nehezebb feladat, mert a fogyasztói megítélésben nem mindig érvényesülnek a tudományos szempontok, mégis az élelmiszerkereskedők ezt veszik figyelembe, mert „a fogyasztó a király”, a kereskedő pedig „diktál” a mezőgazdaság és az élelmiszeripar felé.